تاکید روزهای اخیر رئیس‌جمهور منتخب مبنی بر ادامه حمایت دولت چهاردهم از جبهه مقاومت، از جمله مواضع مسعود پزشکیان در حوزه سیاست‌خارجی طی روزهای اخیر بود که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی داشت و بسیاری از آن به‌عنوان «موضع انقلابی» رئیس دولت چهاردهم یاد کردند.

دولت چهاردهم

همشهری آنلاین – گروه سیاسی: پزشکیان طی روزهای اخیر از یک‌سو در نامه اخیر خود به سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان بر ادامه حمایت‌های ایران از جبهه مقاومت تاکید کرد و ازسوی دیگر در جریان گفت‌وگو با بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، حمایت ایران از محورمقاومت را «سیاست راهبردی دولت چهاردهم» دانست.

این موضع انقلابی پزشکیان در شرایطی است که او در جریان رقابت‌های انتخاباتی نیز بارها تاکید کرده بود که در سیاست‌خارجی دولت‌چهاردهم، معیار و محور، رعایت سه اصل «عزت»، «حکمت» و «مصلحت» خواهد بود.

حمایت از جبهه مقاومت، کلان‌راهبرد نظام

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس دوازدهم در گفت‌وگو با همشهری آنلاین با تاکید بر اینکه حمایت از جبهه مقاومت، همواره مورد تاکید ارکان نظام است، اظهارکرد: «حمایت از محور مقاومت» همواره به‌عنوان یکی از محوری‌ترین مواضع جمهوری‌اسلامی به‌حساب آمده است که در دولت آینده نیز استمرار خواهد داشت.

ابراهیم عزیزی افزود: هرکس در هر جایگاهی که قرار دارد و به مردم خدمت می‌کند، باید حمایت از جبهه اسلام و متحدین ایران را در مقابله با جبهه ظلم و صهیونیست‌ها، جزو اصلی‌ترین وظایف خود به‌حساب آورد.

وی با بیان اینکه مردم از مسئولان در هر جایگاهی انتظار دارند سیاست‌های کلی نظام را در عرصه‌های مختلف با دقت و حساسیت ویژه‌ای پیش ببرند، ادامه داد: دفاع از مواضع برحق نظام در حوزه محورمقاومت، یکی از مهم‌ترین اصولی است که باید مدنظر دولت چهاردهم قرار داشته باشد و از آنان چنین انتظاری مطرح است.

حمایت ویژه مجلس از دولت آینده چه خواهد بود؟ | سیاستی راهبردی که در دولت چهاردهم ادامه می یابد

حمایت مجلس از دولت

عزیزی با اشاره به موضع اخیر رئیس‌جمهور منتخب مبنی بر ادامه حمایت از جبهه مقاومت در دولت چهاردهم، تصریح کرد: با توجه به اینکه حمایت از محورمقاومت کلان‌راهبرد جمهوری‌اسلامی به‌حساب می‌آید، از دولت چهاردهم انتظار می‌رود این مسیر را با قوت و تلاش بیشتری پیگیری کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس با تاکید بر اینکه مجلس از دولت چهاردهم انتظار دارد که تقویت‌کننده جبهه مقاومت باشد، اضافه کرد: مجلس در این مسیر حمایت‌های لازم را از دولت چهاردهم به‌عمل خواهد آورد و برای تحقق این راهبرد همیار دولتمردان خواهیم بود.

کد خبر 866270

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
    1 1
    خخخخخ دیگه حمایت از این ویژه تر چی میخوای اصلا مگه داریم قالیباف باعث شد پزشکیان رای بیاره قالیباف نبود پزشکیان رئیس جمهور نبود
    • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
      0 1
      دقیقا 👍🏻 بر منکرش لعنت 🤣🤣🤣🤣🤣